X

“Though an event has to come to mean, precisely, something worth photographing, it is still ideology (in the broadest sense) that determines what constitutes an event. There can be no evidence, photographic or otherwise, of an event until the event itself has been named and characterized. And it is never photographic evidence which can construct – more properly, identify – events; the contribution of photography always follows the naming of the event. What determines the possibility of being affected morally by photographs is the existence of a relevant political consciousness.” Susan Sontag, In Plato’s Cave, em On Photography.

Este trabalho é constituído por imagens das Marchas do Orgulho do Porto de 2018 e 2019. Particularmente influenciado pela cor enquanto elemento composicional, o autor, ancorado nas palavras de Susan Sontag, procurou contribuir para o registo do Orgulho.


NOTA BIOGRÁFICA

Em 2006, foi viver para New Cross, Londres. Estudou na Goldsmiths College, University of London, onde concluiu a licenciatura – BA(Hons) Economics,Politics and Public Policy.
Em 2009, regressou a Portugal e ingressou no curso de Direito, na Universidade Católica Portuguesa – Porto. Foi advogado.
EmJaneiro de 2019, decidiu fazer da fotografia a sua vida. Encontra-se a preparara apresentação do trabalho final do curso profissional de fotografia, no Instituto Português de Fotografia.

Website — Pedro Verde Pinho